dokumentumok_03
Elnyert hazai és nemzetközi pályázatok

2021-1-IT02-KA220-HED-000027601

IN MEDIA STAT VIRTUS

2021-1-IT02-KA220-HED-000027601 – IN MEDIA STAT VIRTUS

Általános adatok

Projekt címe

IN MEDIA STAT VIRTUS

Támogató program

Erasmus+

Felhívás kódja

KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education

A projekt kezdő dátuma

2021.12.01.

Időtartam

36 hónap

A projekthez megítélt támogatási összeg

399. 786 EUR

A Miskolci Egyetem részére megítélt támogatási összeg

41. 536 EUR

Konzorciumvezető

Giunti Psychometrics SRL, Italy

Konzorciumi tagok

State Music Conservatory Giacomo Puccini, Italy

Academia de Muzica Gheorghe Dima, Romania

Conservatorio Superior de Música da Coruña, Spain

Erasmushogeschool Brussel, Belgium

Univerza V Ljubljani, Slovenia

EU_logo
in media stat virtus_logo

Rövid projekt összefoglaló

A digitális oktatási technológiák a felsőoktatás legtöbb ágazatában erőteljes innovációs fejlődési területet jelentenek.

A zeneművészeti karon tanuló hallgatók számára is mindennapos a digitális technika kezelése az egymás közötti kommunikációban. Az utánuk következő fiatalok nemzedéke pedig már beleszületik a digitális eszközök világába. Magyarországon a zeneiskolákban léteznek olyan kísérleti osztályok, ahol minden egyes növendéknek van laptopja, és már az előkészítő osztályba járó 5-6 éves gyermekek a korosztályuknak megfelelő egyszerűbb dallamdiktandókat ezeken a készülékeken jegyzik le. A tanár így az egész, 8-10 fős csoport munkáját egyszerre tudja ellenőrizni és szükség esetén javítani. Kézenfekvőnek tűnik tehát, hogy a digitális technika adta lehetőségeket bevonjuk a felsőfokú zenei oktatás területére is. Igaz ugyan, hogy már eddig is használtuk egy-egy feladathoz kiegészítésképpen, pl. a szólamok előkészítéséhez, felmondásához, kottaíráshoz, de a világjárvány bezártsága idején nem volt más lehetőségünk, mint ezzel a technikával dolgozni, amennyiben életben akartuk tartani az oktatást.

A zenei előadóművészet területen azonban ezt a folyamatot hátráltatja a gyakorlati hangszeres és énekképzés sajátossága, különösen akkor, ha több előadó játszik vagy énekel együtt. Egy zenemű közös előadása valójában nem olyan, mint egy elméleti óra vagy egy beszélgetés, ahol a tanárok és diákok verbálisan kommunikálnak egymással. Vannak azonban ígéretes technológiai megoldások, amelyekkel élő környezetben kell kísérleteznünk, és ellenőriznünk, hogy megfelelnek-e a zenei felsőoktatási igényeknek. Ez lehet a jelenlegi tanulmány módszertani és technológiai kiindulópontja annak érdekében, hogy átfogó értékelést kapjunk a jelenlegi technikai lehetőségekről, valamint arról, hogy hogyan lehet ezt a technikát hatékonyan felhasználni egy konkrét tanítási modell megalkotásában, elsősorban a kamarazenélés/ kamaraéneklés gyakorlati világában.

A projekt célja tehát új eszközök, tananyagok, pedagógiai modellek fejlesztése, kidolgozása a zenei felsőoktatás területén, amely elsősorban a tanárok számára határozza meg a megvalósítható oktatási tevékenységek típusait a digitális technológiák használatával, a technológiai követelményekkel, a szükséges digitális eszközök beszerzésével, illetve kezelésével.

Az IMSV projekt, melynek címe „Digitális technológiák a zenei felsőoktatásban a kamarazene /kamaraének oktatásában” tulajdonképpen egy kísérlet, melynek várható eredménye 5 pontban foglalható össze.

  • „Digitális technológiák a felsőoktatásban a kamarazene oktatásának területén” – technológiai elemzés;
  • Az „In Media Stat Virtus” módszer kísérlet eredménye a vokális-hangszeres kamarazene távoktatásában – Útmutató tanároknak;
  • Az „In Media Stat Virtus” módszer vokális és hangszeres kamarazenei távoktatáshoz – Kézikönyv az alkalmazott technológiákról;
  • Az oktatási források webes adatbázisa „In Media Stat Virtus Repository” – a digitális OER-ok ének-hangszeres kamarazenei képzéshez;
  • A távoktatási program tanárok részére „eCourse”: Bevezetés az In Media Stat Virtus módszerébe a távoktatás fejlesztésére és lebonyolítására a vokális – hangszeres kamarazenében – pilot tesztelés és validálás a 6 európai zenei felsőoktatási intézmény korábbi eredményeiről;  európai és nemzetközi terjesztése az eredményeknek 6 ország zenei szakemberei számára nyitott rendezvényeken, valamint online terjesztésén és felhasználásán keresztül.