Hírek

Miskolc nyerte az egyetemista városmarketingesek országos versenyét

A Miskolci Egyetem GTK Marketing és Turizmus Intézete által szervezett 8. Városmarketing versenyt a Miskolci Egyetem Vision-ME csapata nyerte meg. A miskolci Városházán tartott döntőben 11 egyetem 13 hallgatói csapata mutatta be innovatív városfejlesztési javaslatait.

  • Egyetem
  • GTK
  • Kutatás
  • Oktatás
  • University
2025. február 17.

„Egyetemek, egyetemisták a városfejlődésben” mottóval idén 8. alkalommal rendezett országos városmarketing versenyt a Miskolci Egyetem GTK Marketing és Turizmus Intézete.

Versenyben vannak a városok a lakosságért, a befektetőkért, a fejlesztésekért, ami már maga indokolja a kétévente megrendezésre kerülő városmarketing verseny jelentőségét”

– fogalmazott Prof. Dr. Piskóti István, a Marketing és Turizmus Intézet vezetője. A diákok ezúttal nyolc célvárosra – Kecskemét, Budapest X. kerület, Miskolc, Győr, Tatabánya, Kaposvár, Gödöllő és Nyíregyháza – dolgozták ki a település vonzerejének növelését célzó városfejlesztési és városmárkaépítési terveiket, olyan tématerületeket érintve, mint a nagyberuházások, a rendezvények és a digitális megoldások.

A városmarketing verseny idén nem pusztán egy hallgatóknak szóló megmérettetés, hanem első pillére annak a rendezvénysorozatnak, amellyel Gazdaságtudományi Kar harmincöt éves születésnapja és a Turizmus és Marketing Intézet fennállásának 25. évfordulója előtt tisztelegnek – mondta a megnyitón Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann, a Gazdaságtudományi Kar dékánja. Hozzátette: ez évben ugyancsak a kar rendezi meg az Országos Tudományos Diákköri Versenyt, és esettanulmány megoldó megmérettetésekkel is készülnek.

Az alkalmazott kutatások, a valós gyakorlati feladatmegoldások során megszerezhető kompetenciák fontos szerepet játszanak a munkaerőpiacon való megmérettetésben”

– hangsúlyozta.

25-02-17_varosmarketing-verseny (2)

A 25 csapat indulásával kezdődött regionális selejtezőket követően az országos döntőbe a szabadkai Közgazdasági Egyetem, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, a Szegedi Tudomány Egyetem, a Miskolci Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Partiumi Keresztény Egyetem, a Neumann János Egyetem, az Edutus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Egyetem – KVIK, a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Széchenyi István Egyetem csapatai jutottak be.

A szakmai zsűri a csapatok felkészültségét, kreatív ötleteit, és mindenek előtt azok megvalósíthatóságát mérlegelte – hívta fel a figyelmet a döntés egyik legfontosabb szakmai szempontjára Herperger Babett városmarketing szakértő. A rangsorolásban emellett hangsúlyosan jelent meg a javaslatok bemutatásának színvonala, valamint az is, hogy a prezentáció mennyire tudja érdekeltté tenni a döntéshozókat a projekt elfogadásában és végrehajtásában.

 

A szakmai zsűri döntése alapján a verseny helyezettjei:

1. Vision ME – Miskolci Egyetem; Feldolgozott város: Miskolc

2. Jövőépítők – Edutus Egyetem; Feldolgozott város: Tatabánya

3. Urban Uplifters – Debreceni Egyetem; Feldolgozott város: Nyíregyháza

Különdíjak:

Skal Internation Hungary különdíj: Csokiskeksz – Partiumi Keresztény Egyetem
Rózsa Bárka Különdíj: KaposVibe – Magyar Agrár- és Élelmiszertudományi Egyetem

 

A zsűri tagjai:

  • Simkó János – médiaszakértő
  • Faragó Hilda – turisztikai szakértő
  • Tilli Adrienn – Skal Internation Hungary, elnök
  • Herperger Babett – városmarketing szakértő
  • Bogárné Tari Edina – Observer Médiafigyelő Zrt., kommunikációs szakértő
  • Fülöp Gábor – Provident Pénzügyi Zrt., marketing vezető
25-02-17_varosmarketing-verseny (1)
Vision ME – a Miskolci Egyetem csapata

Legfrissebb hírek

Összes hír
Összes hír