A 22. Európai Parlamenti Modell 22. Nemzeti Ülésén hazánk jelentős nemzetközi kapcsolatokkal is rendelkező tehetséggondozó gimnáziumai vettek részt, amelyeknek tanulóit és tanárait a Földes Ferenc Gimnázium látta vendégül. A diákok az unió működése mellett számos ismeretet szereztek arról az országról, aminek a zászlója alatt vettek részt a vitában.
A több mint 110 diákot felvonultató rendezvényen – az Európai Parlament működési elveit követve – az Unió fiatalokat leginkább érintő kérdéseiről együtt gondolkodó diákok a Földes Ferenc Gimnáziumban és a miskolci városházán dolgoztak együtt.
Magyarország 2002-ben csatlakozott a programhoz, két évvel korábban minthogy belépett volna az EU-ba. A Földes Ferenc Gimnázium 2003-ban vett részt először a nemzetközi ülések egyikén, Bécsben, harmadik alkalommal pedig a házigazda szerepét is betölthette Miskolcon. Az iskolák minden évben lemodellezik az Európai Parlament működését egy-egy kiválasztott uniós ország érdekeit képviselve.
A Földes Ferenc Gimnázium – a korábbi évekhez hasonlóan – Finnország érdekeit képviselve ült a képzeletbeli parlamentben.
„A választott ország érdekeit szem előtt tartva vitatkoznak, tanácskoznak a diákok a legfontosabb Európai témákról.”
– fogalmazott Fazekas Róbert, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatója.
A diákok a tanulmányaikat komplex módon tudják hasznosítani, fontos, hogy megtalálják a vitapartnereiket, megoldásokat találjanak közösen, valamint őrizzék meg a választott ország identitását, amelyet képviselnek. Ezek mellett pedig fontos, hogy a kapcsolatok, amelyek itt jönnek létre megmaradjanak. – folytatta.
A program megvalósulását a Miskolci Egyetem, a Kulturális és Innovációs Minisztérium és a Tempus Alapítvány támogatta.