A ’70-es, ’80-as évek kultúrpolitikája Magyarországon. Hogyan lehetett ebben a korban egy Miskolcról induló rockbandának érvényesülnie? Mit engedett a hatalom? Milyen elvárásoknak kellett megfelelniük, ha fenn akartak maradni? Többek között erről is kérdezik az EDDA frontemberét, Pataky Attilát az MCC pódiumbeszélgetésén.
Időpont:
Helyszín:
Az 1960-as évektől a Kádár-rendszer politikájában változás következett be, a hatalom számos engedményt tett. A „gulyás- vagy fridzsider-kommunizmus” idején emelkedőben volt az életszínvonal, viszonylag szabadabban lehetett külföldre utazni, illetve a nyugati írók, filmesek, művészek alkotásait is könnyebben beengedték az országba.
Mindezek mellett, még mindig – a ’60-as évek a kultúrpolitikájában alkalmazott – „3 T” elve működött, azaz az alkotókat és a műveket három kategóriába – támogatott, tűrt és tiltott – sorolták, és minden alkotásnak át kellett mennie a cenzúra szűrőjén. A zenekarok csak úgy működhettek, ha letették az ORI (Országos Rendező Iroda) vizsgáját, és ezzel hivatalosan is „zenészek” lettek.
Majd jött a ’80-as évek, amikor Nyugaton dübörgött az újhullám és a posztpunk, Magyarországon pedig az őszinte kemény rockért rajongtak a fiatalok.
Hogyan lehetett ebben a korban egy Miskolcról induló rockbandának érvényesülnie? Mit engedett a hatalom? Milyen elvárásoknak kellett megfelelniük, ha fenn akartak maradni? Többek között erről is kérdezik az EDDA frontemberét, Pataky Attilát.
Részvételi szándékát az alábbi felületen tudja jelezni!
Pataky Attila miskolci születésű rockzenész, 1974-től az Edda Művek énekese.
1974-ben az akkor már létező Edda zenekar, amelyet a Nehézipari Műszaki Egyetem hallgatói hoztak létre, énekest keresett. Meghallgatást tartottak, amelyre Pataky Attila is jelentkezett, és végül őt választották. Az elkövetkező években az együttessel lépett fel megyeszerte, ám közben az Edda tagjai elvégezték tanulmányaikat, és mivel számukra a zenélés csak hobbi volt, elhagyták azt. Pataky Attila újászervezte az Eddát, és a nevük Edda Művekre változott. Ez a formáció (az úgynevezett „Bakancsos Edda”) 1983-ig létezett, ekkor feloszlott a zenekar, majd új zenészekkel indult újra Pataky Attila vezetésével, de már Budapestről.