MOV-E – Development of Intercultural Communication Skills in Physiotherapy Practice through an E-learning Course on Movement Analysis and Therapy
Projekt címe
MOV-E – Development of Intercultural Communication Skills in Physiotherapy Practice through an E-learning Course on Movement Analysis and Therapy
Támogató program
Erasmus+
Felhívás kódja
KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
A projekt kezdő dátuma
2022.11.01.
Időtartam
36 hónap
A projekthez megítélt támogatási összeg
400. 000 EUR
A Miskolci Egyetem részére megítélt támogatási összeg
58. 000 EUR
Konzorciumvezető
Panstwowa Wyzsza Szkola Zawodowa w Tarnowie, Poland
Konzorciumi tagok
Satakunnan Ammattikorkeakoulu OY, Finland; Knowledge Innovation Centre (Malta) LTD, Malta; Miskolci Egyetem, Hungary; Clinica Vistahermosa Grupo HLA SL, Spain; Istanbul Aydin Universitesi Vakfi, Turkey; Akademia Wychowania Fizycznego IM. Bronislawa Czecha w Krakowie, Poland
Projekt honlap
A projekt célja egy ingyenes, könnyen hozzáférhető online kurzus létrehozása, amely segíti a gyógytornászok, gyógytornász hallgatók és más, mozgásszervi problémákkal foglalkozó szakemberek szakmai fejlődését. Az oktatási anyag különösen hasznos lehet oktatók számára, akik gyakorlati órákhoz keresnek mintaszenáriókat. A kurzus 15 órás, szabadon hozzáférhető online tanfolyamként kerül megvalósításra, amely egyrészt konkrét technikákat és módszereket tanít mozgásszervi diszfunkciók kezelésére, másrészt kiemelten foglalkozik a páciensekkel való kommunikáció fejlesztésével. A cél, hogy a résztvevők ne csak kiváló manuálterápiás szakemberek legyenek, hanem a betegek érzelmi, pszichológiai és társadalmi jóllétéért is felelősséget vállaljanak.
Az egyes leckék eltérő pácienscsoportokra fókuszálnak, részletesen bemutatva a diagnosztikai és terápiás módszereket, valamint azok elméleti hátterét. Az oktatási anyag nagy hangsúlyt fektet a beteggel való kommunikációra, figyelembe véve a kulturális, etnikai és társadalmi különbségeket, valamint a kölcsönös tisztelet fontosságát. A projekt partnerei különböző európai országokból származnak, amely biztosítja, hogy a kurzus több szempontból közelítse meg a témát. A tananyag angolul és a partnerek nemzeti nyelvén is elérhető lesz.
A projekt eredményeként egy olyan platform jön létre, amely a gyógytornász szakma nemzetközi fejlődését segíti elő. A résztvevők egy záróvizsgával igazolhatják a megszerzett tudásukat, és a sikeres teljesítést követően tanúsítványt kapnak, amely növeli munkaerőpiaci esélyeiket. A gyógytornász hallgatók ECTS kreditpontokat is szerezhetnek, amelyek a diploma megszerzéséhez szükségesek.
A projekt alapvető célja, hogy a résztvevők kommunikációs készségeit és kulturális kompetenciáit fejlessze. Ez különösen fontos a gyógytornászok számára, akiknek munkájuk során gyakran kell különböző társadalmi és kulturális háttérrel rendelkező betegekkel dolgozniuk. Az online tanfolyam lehetőséget nyújt arra, hogy a résztvevők mélyebben megértsék, hogyan érdemes a különböző páciensekkel kommunikálni, figyelembe véve azok életkorát, nemét, társadalmi és kulturális hátterét. A projekt további célja a partnerek közötti tapasztalatcsere és a gyógytornászok oktatási rendszerének fejlesztése. Az egyetemek számára az oktatási kínálat bővítése, míg az egészségügyi intézmények számára a szakemberek kompetenciáinak növelése jelent előnyt. A hallgatók és szakemberek így jobban felkészülhetnek a munkájuk során felmerülő interkulturális különbségekre és nehéz helyzetekre. A projekt újszerűsége az interkulturális kommunikáció és a szociális konstruktivizmus elveinek alkalmazásában rejlik, amely a különböző pácienscsoportok eltérő igényeit és kihívásait helyezi a középpontba. A nemzetközi együttműködés révén egy olyan multidimenzionális, gyakorlati alapú oktatási segédanyag jön létre, amely minden partner és felhasználó számára új és innovatív megközelítést biztosít a gyógytornászok képzésében.