A Miskolci Egyetemen elkészült a diákok tanulmányait és az oktatók munkáját a digitális térben támogató Integrált Hallgatói Felület, amelynek használatával egy központi helyről elérhető az képzésekhez kapcsolódó valamennyi szükséges információ, a felvett kurzusok és az azokhoz tartozó digitális tananyagok.
A digitális oktatás módszertanának kidolgozására, a gyakorlati oktatást segítő digitális infrastruktúra fejlesztésére, valamint az információtechnológia használatához kapcsolódó hallgatói és oktatói készségek megalapozására közel 3,5 milliárd forintot nyert a Miskolci Egyetem a Széchenyi Terv Plusz pályázatán. A „DigitALL – Az oktatás digitális átalakítása a Miskolci Egyetemen” című, közel négy éven át tartó projekt célja egy olyan komplex digitális ökoszisztéma kialakítása, amely a képzési tevékenység innovatív támogatásán túl hozzájárul ahhoz is, hogy a diákok gyakorlati tudása még inkább illeszkedjen a munkaerőpiaci elvárásokhoz.
A közel négy éven át tartó projekt fő célkitűzése, hogy a technológiai trendek alapján fejlessze a képzések tartalmát. A digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználásával pedig lehetővé tegye az oktatási, tanulási folyamatok integrált rendszerben történő elérését – fogalmazta meg az oktatás módszertani és strukturális fejlesztésének lényegét Dr. Szilágyi Roland, a Miskolci Egyetem oktatási rektorhelyettese a projekt félidejében tartott sajtótájékoztatón, október 17-én.
A folyamat támogatására az Integrált Hallgatói Felületet (IHF) azért hozta létre a Miskolci Egyetem, hogy a hallgatóinak tanulmányait a digitális térbe helyezve támogassa. Használatával egy helyen találják meg a tanulmányaikhoz szükséges valamennyi információt, a felvett kurzusokat, a kurzusokhoz tartozó digitális tananyagokat, Microsoft Teams csoportokat. Az IHF hasznos eszköz az oktatók számára is, mivel a Neptun tanulmányi rendszer adataira építve lehetővé teszi a kurzusok e-learning rendszerben történő kialakítását, hozzárendelését, és a Neptun kurzusok alapján Microsoft Teams csoportok létrehozását.
Az IHF egy modulokból felépített, továbbfejleszthető webalkalmazás, amely az egyetemi oktatáshoz, oktatásszervezéshez használt hálózatok – Neptun tanulmányi rendszer, M365, e-learning rendszer – együttműködését, kommunikációját, átjárását biztosítja. Úgy optimalizálja és automatizálja a digitális oktatással kapcsolatos folyamatokat, hogy ezzel megkönnyíti és gyorsítja az oktatók munkáját, jobb tanulási élményt nyújt a hallgatóknak, egyben hozzájárul a zárt képzésmenedzsment kialakításához.
„Egyetemünk a hazai és európai munkaerőpiac elvárásainak és a technológiai trendeknek megfelelően kívánja tanterveit átalakítani. Célunk az egyetemi oktatás keretében fejlesztendő kompetenciák, ismeretek, készségek és attitűdök megújítása, az új szakok indításának munkaerőpiaci igényeken alapuló előkészítése, a meglévő képzések felülvizsgálata.
A tanterv modernizációhoz olyan online platformokat használunk, amelyek megbízható és aktuális információkat biztosítanak a nemzetközi viszonylatban is releváns munkaerőpiaci igényekről, valamint az innovatív technológiai trendekről”
– fejtette ki a rektorhelyettes.
Emlékeztetett, hogy a Miskolci Egyetem a regionális kapcsolatok erősítésére törekedve Regionális Munkaerőpiaci Fórumokat rendezett, ahol a vállalti partnerek megoszthatták tapasztalataikat és igényeiket. A megfogalmazott elvárások alapján a régió meghatározó ipari és intézményi szereplőinek közreműködésével folytatódik a munkaerőpiacon megjelenő kompetencia-igények feltérképezése és a képzések folyamatos megújítása.
A projekt adatai