A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából
Projekt címe
A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából
Támogató program
Széchenyi 2020 (2014-2020)
Felhívás kódja
EFOP-3.1.2-16-2016-00001
A projekt kezdő dátuma
2017.01.01.
Időtartam
2017.01.01. – 2021.12.31.
Fenntartási időszak vége
2026.12.31.
A projekthez megítélt támogatási összeg
9.860.000.000 Ft
A Miskolci Egyetem részére megítélt támogatási összeg
252.218.842 Ft
Konzorciumvezető
Eszterházy Károly Egyetem
További konzorciumi partnerek
Debreceni Egyetem, Eötvös Lóránd Tudományegyetem, Miskolci Egyetem, Nyíregyházi Egyetem, Oktatási Hivatal, Pécsi Tudományegyetem, Szegedi Tudományegyetem
Az EFOP-3.1.2 projekt célja a végzettség nélküli iskolaelhagyásra vonatkozó stratégia prevenciós célú beavatkozásainak megalapozása, azaz a végzettség nélküli iskolaelhagyást, lemorzsolódást megelőző, befogadó, nyitottságra ösztönző intézményi nevelés-oktatás pedagógiai módszertani eszköztárának fejlesztése, tanulást támogató módszerek kidolgozása, továbbfejlesztése. Az alapvető célkitűzések megvalósítása olyan komplex képzési portfólió és képzésrendszer kialakítását és megvalósítását igényli, amely tudatosan fókuszál az érintett köznevelési intézmények speciális problémáira, figyelembe veszi elvárásaikat, gyakorlatorientált, konkrét problémák megoldására alkalmazható.
A Miskolci Egyetem projekttevékenységének célja, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megye közoktatási intézményeiben a lemorzsolódás megelőzésére alkalmas pedagógiai módszerek kidolgozásával és elterjesztésével a megye 98 oktatási intézményében 2367 pedagógus módszertani kultúraváltásának, szemléletváltásának támogatásával segítse elő a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkenését a pedagógus-továbbképzési programok révén.
A Miskolci Egyetem saját erőforrásaira támaszkodva, a projekt célkitűzéseinek megvalósítását szolgáló, a helyi igényekre reagáló képzési portfólió kialakításával keresi meg a megyei közoktatási intézményeket: